آیا در هنگام قطع برق دستگاه های حضور و غیاب از کار میفتند؟

آیا در هنگام قطع برق دستگاه های حضور وغیاب ازکار میفتند؟
Rate this post

 

آیا در هنگام قطع برق دستگاه های حضور و غیاب از کار میفتند؟

قطع برق روال عادی زندگی روزمره را دچار اختلال می کندبه خصوص در تابستان که دمای هوا افزایش می یابد قطعی برق در برخی از مناطق افزایش پیدا می کندیکی از دغدغه های مدیران و کارفرمایان این است که اگر برق  قطع شود دستگاه حضور و غیاب از کار بیفتند وثبت ورود وخروج کارکنان دچار مشکل شود.

آیا در هنگام قطع برق دستگاه های حضور وغیاب ازکار میفتند؟

اما باید بدانید با خرید یک دستگاه با باطری با کیفیت دیگر مشکلی نخواهید داشت زیرا  دستگاه‌های یو پی اس منبع‌های برق اضطراری هستند که در هنگام قطعی برق اجازه نمی‌دهند دستگاه‌های مهم اداری ازکار بیفتد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را بیشتر با باطری دستگاه های حضور و غیاب آشنا کنیم.

قطع برق و باطری دستگاه حضور و غیاب

باطری یا یو پی اس قطعه ای مورد استفاده در دستگاه حضور و غیاب است که وظیفه آن تأمین انرژی الکتریکی بخشهای مختلف و روشن نگه داشتن دستگاه حضور و غیاب، در مواقعی است که برق قطع می شود.درحالت عادی این دستگاه ها با برق شهری شارژ می شوند وزمانیکه که برق قطع شود ویا دچار افت ولتاژ شود به طور خودکار منبع تغذیه از برق شهری به یوپی اس منتقل می شود.

ازدیگر مزایای باطری های یو پی اس محافظت از وسایل الکترونیکی حساس در برابر نوسانات برق است.با اینکار دستگاه ها دیگر خراب نمی شوند و نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر و یا تعویض  این دستگاه هانیست.

سوالی که اینجا پیش می آید این است که این باطری ها تاچندساعت بعداز قطعی برق کارمی کنند؟

اگرکه در هنگام قطع برق دستگاه در حالت استند بای باشد تا بیست وشش ساعت بعدقابل استفاده است ولی در صورت ثبت ساعت ورود و خروج کارکنان، باطری سیستم حضور و غیاب تا 8 ساعت قابل استفاده است. طول عمر این باطری ها معمولا دو سال است. و این باطری ها به راحتی قابل تعویض هستند.